måndag 30 december 2013

Mitt 2013 - året då drömmen förverkligades ...

(Bilder lånade från Facebook plus en egen)
 
*Champagne-år 

 
 
*Förlagskontrakt
*Releasen för Kristalläpple
*Massor med andra releaser
*Skrivarsafari - andra resan
*Bokmässan
*Signeringar
*Skrivarkryss
*Recensioner - positiva
 

 
*En 'pusselbit' som gör mig varm och mycket mer ...
 
 
*Hundutställningar med mkt goda resultat
*2 x Hundkurser genomgångna
*Hunden friröntgad - höfter + armbågar
*Hundens genomförda MH (dock ej godkänt skott)
 
 
Det finns förstås också en baksida på allt det här underbara
 
- Jag är vÄrkmästare
- Min återhämtning schemaläggs - jag har fuskat i år
- Återhämtningstillfällena måste då göras längre
- Översvämning i källaren (avloppsvatten) - ej åtgärdat
- Etc ...
 
Nåja - det där går att klara av - men det finns annat som svider i mitt hjärta:
 
- Hundens magsjukor - 3 x blödande tarm i början av året
-Hundens höga energibehov kan inte tillfredsställas av mig
- Mitt beslut om att omplacera hunden - för hans bästa
-Välja rätt hem för Älskade Qillen *han har det bra nu!
 
 
En sak till:
 
Blev sårad av någon som jag dumt nog sårade tillbaka.
Ångern sliter.
Stum.
Tyst.
 
..................................................
 
Förverkligandet av drömmen ... det är ändå något att alltid glädjas åt!
 

 
 
Tack - alla, alla för 2013 - gott slut!
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Hurra för 2013 och hurra för 2014!

    SvaraRadera
  2. Hurra för ett positivt bokår. Synd med alla tunga obokiga saker, men vi ser fram emot ett 2014 där det lättar även på de bitarna.

    Gott nytt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hurra! Klart att man inte slutar att vara en 'liten o ofullkomlig' människa bara för att så mycket annat positivt har hänt. Lycka till nu 2014 Perny!!!

      Radera