måndag 5 maj 2014

Härlig dag ... och eldprov!

Flyttfirman hämtade sina kartonger som stod som packade sardiner i hallen.
Men jag hade glömt två tavelkartonger - tömde dem på två röda!
Sedan kom min bästis M med en vacker solros - blev så glad över hennes besök.
Vi fikade och gosade med kissemissan. Tände ljus på
mitt nya köksbord (såå fint) och kissan hoppade upp på bordsskivan.
Hon genomgick sitt eldprov  när hon satte nosen mot värmeljusen och det luktade bränt hår.
Det verkade trots allt inte vara någon fara - men många nosslick blev det.
Tror vi lärde oss en läxa både hon o jag!

Sedan mot kvällningen hängde jag upp gardiner i kök o sovrum. Samt en hissgardin. Den har inte varit använd på drygt tre år.
Konstigt nog gick snörena av bit efter bit när
jag skulle dra upp den. Konstigt!!!
Balkongblommorna är inburna för natten och vattnade.
TRIVS :)

4 kommentarer:

  1. Vad härligt! Stort grattis till allt det nya, både bostad och misse. :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära Anneli :) Synd att vi inte kunde ses igår hos Eva. Kram

      Radera
  2. haha, så går det när man är nyfiken i en strut! Hon har nog aldrig sett eld förr så blev ett kort och intensivt första möte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon blev inte rädd för att hoppa upp på bordet vid ett senare tillfälle i alla fall :) Utan ljus dock!

      Radera