söndag 16 augusti 2015

Händer mycket på kort tid ... release, katt ut & hund in



Igår hade Ariton Förlag boksläpp
och
releasemingel
för
Över en höstfika

Min novell:
Orden hänger i gungan
finns med i den.




Undertecknad och Anna Keiler i samspråk över en fika


Katarina Persson och jag ser väl ut som om vi pratar om författande och 
böcker
- men si det gör vi inte - förklaring kommer längre ner här på sidan ...


Carina Cefa-Öhrlund ser riktigt glad ut, med rätta, som
medförfattare i antologin och tillika mamma till formgivaren:
Isabelle Alison Öhrlund


Köp - gärna antologin ^ direkt av mig och få den signerad!
Skicka ett mejl: ebba.ken@gmail.com

..............................................................



Här sitter MissAn, Mon Cherie ^ och solar på min balkong.

I torsdags flyttade hon - till Katarina Perssons mamma.
Det var det vi pratade om och log åt - på bilden högre upp.
Katarina träffade MissAn i fredags på nya stället och kunde berätta hur fint det gick för henne och den nya ägaren.
MissAn sov tätt intill redan första natten.
Det värmde mitt hjärta att höra- så det vet ni kanske inte?
MissAn fick flytta för att jag verkligen älskar henne och inte kan se henne lida.
Inget djur ska vara kvar här bara för min egen skull.



Så, ja - jag blivit med hund igen = friskvård!
Vovven solar nu på balkongen - istället för MissAn.

De två kom inte överens trots vovvens tidigare kattvana.
När två ranglåga individer ska bo ihop, försöker den ena klättra på rangskalan och det blev vovven som gjorde det.


Nu busar vovven med 'Gröningen' som jag hittade på Erikshjälpen
- den blev genast 'adopterad' som favoritleksak.

Livet går vidare ... <3

2 kommentarer:

  1. Grattis till novellantologin och härligt att det löste sig med katten och vovven! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Eva-Lisa :) Ja, det är så skönt. Kati's mamma är perfekt för MissAn (näst efter mig då förstås :) )

      Radera