onsdag 23 mars 2016

Jodå ... jag som alla andra är bedrövad ...


... det går ju inte att undvika när världen blivit galen.
Vad har det tagit åt alla de där jävla terroristerna?

När jag var åtta år, 1959 visste jag inte att det fanns ett sådant ord, än mindre att det fanns så grymma mänskor som bara vill förgöra andras liv.

Mina yngsta barnbarn bli åtta år i juni ... det skiljer sex dagar på dem ... de lever i en helt annan tid än vad jag gjorde.
Om jag kunde skulle jag byta tid med dem, så de fick uppleva en barndom som bara var ljus vad det gäller världshändelserna.

Om inte om fanns - fanns min dröm ... om en lycklig framtid.

Kärlek till alla <3 
Utom till de där jävlarna som bara vill ont.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med, det är verkligen oroväckande vart världen är på väg. Jag är glad att jag inte har barn som ska behöva växa upp i dessa tider. Det skulle jag inte önska dem.

    SvaraRadera
  2. Jag kan erkänna att jag faktiskt kan vara riktigt rädd när jag ser nyheter. Hur kommer livet bli för mina barn?

    SvaraRadera