tisdag 5 april 2016

Jag är inte min text, min rygg eller fötter ...


... nej, mycket mer än så.

Vart efter smärtan blivit hanterbar, har jag tagit tag i sådant som släpat efter ... länge.

Blev ju tvungen, om jag säger så - att tvätta, hade ju inga rena trosor kvar ... här ovanför hänger de nytvättade allihop en krok i taket.

Idag fick jag möjlighet att få tillgång till min fd bil ... nyckeln stoppades i min brevlåda 07.40, så att jag skulle slippa rusa upp. Tack bästa Dotra för din omtänksamhet <3

Nu för tiden står det, så lämpligt, återigen en hundbur i bagaget.
Både den och bilen hade Texas kullbror, Qillen när han bodde hos mig ... innan han flyttade till Maggan.
Till vardags är det Dotras Dalmatinervalp som huserar i bur o bil.

Så idag äntrade Texas buren och la sig ner.
Det gjorde aldrig Qillen, han satt upp även om vi körde drygt 60 mil ner till Fridhems Folkhögskola/Skrivarsafarin. Och likadant hela vägen hem.

Först körde jag halvvägs o parkerade i närheten av fälten där Texas brukar springa lös ... det märks så väl på honom att jag mår lite bättre ... han hoppar och skuttar som en häst, busar ... väntar tills jag kommit en bit före - då kommer han som ett springande som ett skott ... apropå skott ...
Vi genade genom ett skogsparti för att ha närmare till bilparkeringen ... plötsligt försvann Texas - såg att det var en hare som han jagade långt, så långt ... han skällde under jakten.
Sedan kom han släntrande ... lika lycklig som när han fick upp vittringen.
Ingen idé att göra någon inkallning när han väl jakt-polletten trillat ner ...

Efter det styrde vi mot Bromma Blocks och XL-zoo.
Där sparade jag pengar :) :)
Köpte:
En FURminator à 299:- (ord.pris 499:-)


Effektivare pälskamning finns inte.
Korthårig Collie, fäller mycket mer än vad man kan tro - lovar och svär!

Så sparade jag på foderköp också:


... för 499:- (ord.pris 699:-)

Texas behövde en VGW-sele

... anti-drag kan man ju också säga.
Den var det inget extrapris på,
så den kostade 489:- i storlek XL

Inte för att Texas drar särskilt mycket - men tänkte vänja honom med att ha den på sig när olika vänner ska hjälpa mig att gå ut med honom när jag opererat höger fot i slutet av nästa månad ... och till hösten blir det den vänstra.
Kommer ju inte att få/kunna stödja på den under tre veckor ...

Och texten då.
Håller på att undersöka hur jag ska kunna få till en autofiktions roman ... det håller på i huvudet ... skriver ner saker som ploppar upp - i mobilen, på kuvert, i dokumentet eller var det passar för stunden.
Det är spännande.

Det verkar väl som jag varit väldigt aktiv ... men, vovven och jag sov till 11 idag och gick upp 12 ...

Just det - vi vägde oss idag ... Texas hade ju gått ner ganska mycket i vikt efter att vi gick så låånga promenader i somras/höstas - innan mina fötter o ryggen började spöka. Jag bytte också till ett nytt foder - se bild ^^^^
Då = 24, 4 kg
Nu = 28, 9 kg

Min vikt när han kom hit till mig:
Då = 75, 1 kg
Nu = 71, 4 kg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar