lördag 7 maj 2016

Tar varje tillfälle att prata och få löfte om ett köp av Kristalläpple ...


... som häromdagen då Texas och jag var ute på vår vanliga-mitt-på-dagen-runda.
Då vi träffade sötaste dvärgtaxen M-Belle med matte M.

Det blev ett längre samtal än annars
och
tillfället att berätta om att jag skrivit en roman kom helt naturligt.

"Den vill jag gärna både köpa och läsa. Kanske kan jag köpa flera och dela med mig till andra i min omgivning", sa M.

Så glad jag blev - har ju en mängd exemplar i mitt förråd.



Sedan gick vi hem och Texas som är en soldyrkare fortsatte att njuta delvis av värmen.

Tar du också som författare tillfällen i akt eller i flykten att prata om ditt verk? 

2 kommentarer:

  1. Jag är nog ganska dålig på det där, tror jag, hehe. Den enda gången jag pratar om mitt skrivande är när någon frågar mig om det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det skulle vara annorlunda om du träffade så pass många människor som jag gör. Bor ju så bra med ett enormt stort och långt fält med en sträcka så lång som tre förorter på rad - men på min sida är det 'bara' två förorter. Tyvärr skiljer olikheterna mellan de tre- o de två förorterna så mycket att det lika gärna kunde vara olika länder. Vi håller oss här och de där. Men alla älskar fältet :)

      Radera