söndag 2 april 2017

Egenremiss till Bragée Rehab ...



...skickade jag in i mitten av februari 2017.
Jag gjorde det själv eftersom min nya läkare var osäker på hur tillvägagångssättet var, med tanke på min ålder tyst säg inget!


Lyckan spirade i bröstet den dagen jag blev kallad till Rehab på en gruppinformation, den 28 februari.
Inför den hade jag fått en hel packe med papper där jag skulle fylla i svaren på olika frågor. Mycket omfattande.


Hela packen med frågor 'rättades' samtidigt av annan personal än den kvinnan som höll i själva informationen.

En del i gruppen fick tillbaka sina frågepapper för att de inte var korrekt ifyllda.
Mitt namn ropades upp, hjärtat bankade ... men, jag hade fyllt i allting rätt - ingen bakläxa.

Vartefter vi fick veta mer om hur själva *rehabbiten skulle gå till, var det en del som skruvade på sig.
Det *handlar om att under åtta veckor - delta varje dag. Antingen i en förmiddagsgrupp eller dito på eftermiddagarna.
8 - 12 eller 12 - 16.
Vi skulle tänka efter noga om vi var beredda att delta eller enbart få en bedömning.
Och om vi ville tillhöra förmiddags- eller eftermiddagsgruppen.
Även - om vi kunde ställa upp på kort varsel.

Jag hörde en del som muttrade ... "nej, det låter för tungt ... omständligt" ... mm.

Vi hade också fått veta, att om vi skulle delta så måste vi vara sjukskrivna på heltid - gäller ju inte mig tyst säg inget!
De på Rehab skulle vara behjälpliga med att sjukskriva.

Jag gick hem och önskade av hela mitt hjärta att jag skulle få en plats, i en eftermiddagsgrupp.
Snarast möjligt.

Sedan var det ungefär som när man skickat in sitt manus till förlag = väntan!

I onsdags den 29 mars ringde en kvinna från Rehab och frågade om jag kunde komma på ett bedömningssamtal redan på fredagen!!
Klart jag kunde :)
I fredags fick jag träffa en socionom EJ, som i sin bedömning inte kunde se något hinder för att jag skulle få en plats.
Tjohooo - en av fyra avklarad med positivt resultat :) :) :)

Återstår *tre som ska lägga sin 'röst' för eller emot.
Dem ska jag träffa redan i övermorgon, på tisdag den 4/4 alltså!!
* Smärtläkaren
* Fysiologen
och
* Psykologen

Måtte det bli fyrtal på JA-sidan. 




Bragée Rehab finns på Karlavägen 100

Någon som minns tv-programmet:
Arga-doktorn?
Det är han som är Bragée :)

Fortsättning följer ...

1 kommentar:

  1. Vad spännande.Jag ska också skicka en egen remiss. När du skiver varje dag är det även helger? Mvh Ina

    SvaraRadera